Transakcje bezgotówkowe

Współczesny konsument przyzwyczaił się już do nieograniczonych możliwości płacenia kartą. Terminali płatniczych pojawia się w Polsce coraz więcej, choć ich ilość jest wciąż niewystarczająca. Za co Twoi klienci cenią transakcje bezgotówkowe? Przede wszystkim za wygodę i szybkość płatności – wystarczy wyjąć kartę z portfela, wsunąć do urządzenia, wpisać pin (lub tylko zbliżyć kartę) i gotowe! A przecież płatność kartą nie wykorzystuje całego potencjału transakcji elektronicznych… jeśli więc do tej pory nie zdecydowałeś się na wdrożenie transakcji bezgotówkowych w Twojej firmie, może to jest moment na zmianę?

Polska Bezgotówkowa

Polska Bezgotówkowa to prowadzony od 2018 roku program – jest duża szansa, że już co nieco o nim słyszeliście! Szczegółowe informacje dotyczące akcji znajdziesz w tym wpisie: Program Polska Bezgotówkowa. Program Polska Bezgotówkowa ma celu upowszechnienie transakcji bezgotówkowych w Polsce. W jego ramach Przedsiębiorcy, spełniający określone warunki, mogą przez 12 miesięcy korzystać z terminala za 0 zł sprawdzając w praktyce, czy przynosi on spodziewany zysk. Po upływie roku można zdecydować, czy chcemy zatrzymać terminal, czy nie, nie ponosząc za to żadnych kosztów. W ramach akcji można zainstalować jeden terminal z limitem obrotu 100 000 tys. zł.

Instalacja terminala płatniczego

Jeśli nie kwalifikujesz się do udziału w programie Polska Bezgotówkowa, proces instalacji terminala będzie przebiegał nieco inaczej. Na szczęście wdrożenie płatności bezgotówkowych jest bardzo proste.

Przede wszystkim musisz skontaktować się z jednym z dostawców, oferujących taką usługę np. MICO.

Ogólnie rzecz ujmując, koszt wdrożenia transakcji bezgotówkowych nie jest wysoki, jeśli weźmiemy pod uwagę potencjalny zysk, wynikający ze zwiększenia obrotu. Należy przygotować się na opłaty w postaci:

  • dzierżawy urządzenia (maksymalnie kilkadziesiąt złotych miesięcznie za urządzenie),
  • opłatę akceptanta (prowizja od każdej transakcji, obecnie zdecydowanie poniżej 1% od wartości transakcji – u nas jest to 0,54 – 0,69%).

Trzeba jednak pamiętać, że całkowity koszt wdrożenia jest różny w zależności od branży, w której działasz, obrotu firmy, czy liczby terminali. Dokładny koszt poznasz dopiero po rozmowie z nami. 

Oto pytania, na które udzielimy Ci odpowiedzi w trakcie rozmowy:

  • jaki jest limit obrotów? czy przy niskich obrotach poniosę dodatkowy koszt?
  • w jakim czasie pieniądze z transakcji wpłyną na moje konto?
  • jakie urządzenie jest mi oferowane do akceptacji kart? co sądzą o nim jego użytkownicy?
  • jak szybko mogę spodziewać się reakcji serwisu na zgłoszone usterki i jakie koszty poniosę?
  • czy ja i moi pracownicy otrzymamy odpowiednie szkolenie z obsługi urządzenia?
  • jakie standardy bezpieczeństwa spełniają oferowane urządzenia? 
  • czy poniosę dodatkowe koszty za raporty albo faktury papierowe? czy będę miał dostęp online do informacji o transakcjach?
  • czy mogę zaoferować swoim klientom dodatkowe usługi np. wypłatę gotówki?

Jeśli masz jakiekolwiek pytania dodatkowe – zadaj je, aby rozwiać wszystkie swoje wątpliwości. 🙂 Warto także wiedzieć, że jako osoba posiadająca w swojej firmie płatności bezgotówkowe, masz pewne prawa i obowiązki, które zostały opisane w Ustawie o usługach płatniczych.

Oferta Mico

Nasza oferta w zakresie transakcji elektronicznych jest bogata i różnorodna. Wykorzystanie właściwej infrastruktury technicznej, zastosowanie odpowiednich mediów komunikacyjnych, idące w parze z doświadczeniem pracowników i serwisantów, gwarantują świadczenie usług na najwyższym poziomie. Jesteśmy w stanie dostarczyć dowolne rozwiązanie związanie z elektronicznymi transakcjami, systemami lojalnościowymi, systemami doładowań telefonów komórkowych, systemami flotowymi oraz wszelkimi rozwiązaniami kartowymi. Pełną ofertę naszych terminali możesz znaleźć tutaj: terminale płatnicze.

Jaki jest Twój pomysł na transakcje elektroniczne? Podziel się z nami swoją koncepcją, a my stworzymy system na miarę Twoich potrzeb!