Wymiana pamięci fiskalnej

Maksymalna liczba raportów dobowych określona jest na 1830 – przy założeniu, że raporty dobowe wykonuje się raz dziennie, limit pamięci szacuje się na około 5 lat użytkowania kasy fiskalnej. Co zatem zrobić, gdy pamięć fiskalna zostanie zapełniona? Czy istnieje konieczność zakupu nowej kasy fiskalnej? Czy można wymienić moduł fiskalny w takim urządzeniu? Odpowiedzi na te i inne pytania dotyczące wymiany pamięci fiskalnej w urządzeniach Novitus i Posnet znają nasi specjaliści!

Firma Mico, jako autoryzowany serwis kas fiskalnych, w ramach świadczonych usług przeprowadza profesjonalną wymianę pamięci fiskalnej z uwzględnieniem przepisów prawnych oraz zaleceń producenta danego urządzenia fiskalnego. Wymiana pamięci fiskalnej w kasach Novitus i Posnet dokonywana jest przez doświadczonego serwisanta wyspecjalizowanego w obsłudze tego typu urządzeń. Pomagamy w odczytywaniu zawartości pamięci fiskalnej, stworzeniu protokołu i przygotowaniu niezbędnej dokumentacji do Urzędu Skarbowego. Wymiany pamięci kasy fiskalnej dokonujemy na terenie Poznania, Swarzędza, Przeźmierowa, Komorników oraz innych miasta w województwie wielkopolskim.

Zapraszamy do kontaktu ze specjalistami od urządzeń fiskalnych z naszego przedsiębiorstwa – dzięki tej współpracy wymiana pamięci fiskalnej okaże się prosta, bezpieczna i skuteczna. W razie jakichkolwiek pytań zachęcamy do zgłoszenia się do nas poprzez formularz kontaktowy, e-mail bądź kontakt telefoniczny.

Kiedy konieczna jest wymiana pamięci fiskalnej?

Wymiana pamięci fiskalnej wykonywana jest w trzech przypadkach:

1. Pamięć zostaje zapełniona

Każda pamięć urządzenia fiskalnego jest ograniczona, stąd raz na jakiś czas trzeba ją wymienić na nową.

2. Zmieniliśmy numer NIP

Sytuacja ta następuje zazwyczaj w przypadku przekształcenia się firmy z jednoczesną zmianą numeru NIP. Niestety ten numer na stałe wpisany jest do pamięci w trakcie fiskalizacji. W przypadku jego zmiany konieczna jest wymiana pamięci w kasie fiskalnej.

3. Pamięć fiskalna uległa awarii

Awaria zdarza się niezwykle rzadko, ale jest możliwa. Jeżeli jej stan pozwala na odczyt, dokonuje się go za pomocą standardowych procedur. Jeżeli uszkodzenia uniemożliwiają ich wdrożenie, wysyłamy pamięć do serwisu producenta na tzw. odczyt laboratoryjny. Możemy postąpić tak np. w przypadku wymiany pamięci fiskalnej Novitus lub Posnet.

Najpierw odczyt

Aby serwis mógł dokonać wymiany pamięci fiskalnej, niezbędne jest jej odczytanie, które odbywa się z udziałem uprawnionego serwisanta. Odczyt pamięci to wystawienie raportu fiskalnego rozliczeniowego lub łącznego raportu fiskalnego rozliczeniowego. Raport przedstawia informacje zgromadzone ze wszystkich raportów dobowych. Następnym krokiem jest poinformowanie o wynikach odczytu Urzędu Skarbowego, a ostatecznie – wyrejestrowanie urządzenia z ewidencji Urzędu Skarbowego. W internecie znaleźć można odpowiednie druki, które są niezbędne do przeprowadzenia tego procesu:

Dokładamy wszelkich starań, żeby procedury nie przytłaczały naszych klientów, dlatego zajmujemy się wszystkim, od A do Z. Wystarczy, że złożysz dwa podpisy, a my zrobimy odczyt, zweryfikujemy kasę w Urzędzie Skarbowym, wypełnimy wszystkie dokumenty i dostarczymy je do Urzędu!

Bardzo rzadko zdarza się, że serwisant nie może odczytać pamięci kasy. Wtedy urządzenia należy odesłać do głównego serwisu, który odczytuje pamięć kasy fiskalnej, sporządza protokół i wysyła go do Twojego urzędu skarbowego. Serwis główny ma na to działanie dokładnie 3 dni od sporządzenia protokołu, którego Ty otrzymujesz jedynie kopię.

W nielicznych przypadkach serwis główny również nie może odczytać pamięci fiskalnej urządzenia. W tym przypadku sporządza protokół, opisujący całe zdarzenia, wraz ze wskazaniem przyczyny tej sytuacji. Serwis główny dostarczy Ci jedną z kopii dokumentu – drugą otrzyma Prezes GUM.

Wymiana pamięci fiskalnej – Poznań

UWAGA! Pamięć fiskalna może być wymieniona tylko i wyłącznie przez serwis producenta.

Organizacją wymiany pamięci przez serwis główny zajmujemy się oczywiście my. Należy jednak pamiętać, że czynność taka nie może być wykonana „od ręki”. Przeprowadzenie całego procesu trwa od dwóch do pięciu dni i jest warunkowane ustaleniem z serwisem głównym dogodnego terminu wykonania.

Wznowienie pracy urządzenia

Urządzenie z nową pamięcią fiskalną musi być na nowo zaprogramowane: ponownie należy wprowadzić nagłówek, towary, stawki VAT, działy itd. Dopiero wtedy można poddać kasę/drukarkę procesowi fiskalizacji z nowym/starym numerem NIP, zachowując wszystkie procedury związane ze zgłoszeniem tego faktu do Urzędu Skarbowego.