Wynajem terminala płatniczego daje Ci możliwość udostępnienia swoim klientom płatności kartą. To bardzo wygodne rozwiązanie – o terminalach mówi się […]
Wynajem terminala płatniczego daje Ci możliwość udostępnienia swoim klientom płatności kartą. To bardzo wygodne rozwiązanie – o terminalach mówi się zwykle w samych superlatywach. Niestety, bardzo często pod tymi zaletami kryją się ukryte opłaty. Co musisz wiedzieć, by nie dać się oszukać?
Wybierz terminal z naszej oferty!
Koszt dzierżawy terminala jest stały – dzierżawę płacisz systematycznie co miesiąc. Używanie terminala płatniczego to jednak także opłaty dodatkowe pobierane od każdej transakcji. Noszą one wspólną nazwę Merchant Service Charge (MSC). W skład opłaty wchodzą:
Bardzo często zdarza się, że nieuczciwi sprzedawcy proponują śmiesznie niską opłatę od transakcji. Średnia wysokość opłaty MSC wynosi 0,5-0,8%, więc jeśli ktoś proponuje Ci niższy procent – lepiej przeczytaj dokładnie umowę!
Często stosowaną zagrywką jest zaproponowanie niskiej stawki np. 0,17%, która ma zachęcić klienta do podpisania umowy. W rzeczywistości okazuje się, że te 0,17% to jedynie prowizja dla agenta rozliczeniowego, a ukryte opłaty mogą wynieść nawet trzykrotnie więcej!
Wyczerpująco o opłatach napisaliśmy tutaj: Opłaty za terminale płatnicze 2023.
Metoda jest prosta – dokładnie czytaj umowę, którą dostaniesz przed wynajmem terminala. Wiesz teraz, jakich haseł szukać (marża, prowizja, interchange fee, opłata systemowa, Merchant Service Charge itd.).
Poza tym warto zwrócić uwagę, czy gdzieś nie pojawia się określenie “stawka płaska” lub “opłata groszowa”. To powszechna, ukrywana przed wynajmującym opłata, która zabiera Ci dodatkowe kilka groszy z każdej transakcji. Najczęściej towarzyszy bardzo niskiej prowizji agenta rozliczeniowego.
W Mico nie oszukujemy naszych klientów – oferujemy bardzo transparentne warunki. Przy umowie dwuletniej, całkowita wartość płatności waha się od 0,5 do 0,8% od wartości transakcji. Oznacza to, że przy obrocie 1000 zł i 0,5%, Twoja płatność wyniesie tylko 5 zł (maksymalnie 8 zł).
Skąd ta rozbieżność? Przyjęty procent od transakcji zależy w dużej mierze od branży, w której działasz, a więc od przewidywanej wartości Twojej sprzedaży. Dla przykładu można powiedzieć, że sklepy zazwyczaj otrzymują propozycję większego oprocenowania, niż usługi, choć wszystko ostatecznie zależy od indywidualnej sytuacji.
Zaręczamy jednak, że nie chowamy przed Tobą żadnych dodatkowych opłat. Zaufanie naszych klientów i dalsze polecenia są dla nas najcenniejsze. 🙂