Przywoływacz kelnerski: Innowacyjne rozwiązanie w obsłudze klienta w restauracjach

Sprzęt dla lokalu gastronomicznego to temat rzeka. Mimo, że stworzyliśmy już tyle artykułów, wciąż znajdujemy wątki których nie poruszyliśmy. Jednym […]

System przywoływania

Sprzęt dla lokalu gastronomicznego to temat rzeka. Mimo, że stworzyliśmy już tyle artykułów, wciąż znajdujemy wątki których nie poruszyliśmy. Jednym z nich jest system przywoływania. To stosunkowo nowe rozwiązanie, które rewolucjonizuje podejście do obsługi klienta, głównie w restauracjach. Na czym polega? Czym jest i jak działa taki przywoływacz?

Co to jest przywoływacz?

Gd zakładasz własną miejscówkę gastronomiczną, na pewno Twoją pierwszą myślą nie jest system przywoływania. Musisz zatroszczyć się o wystrój, wyposażenie kuchni, dostawy, menu – zakładanie restauracji to bardzo złożony proces. Na pewno powinieneś rozważyć też kwestie związane z wyborem urządzenia fiskalnego. Pomocny będzie Ci ten artykuł: Czy w każdym lokalu gastronomicznym powinna znajdować się kasa fiskalna?

Przywoływacz zazwyczaj pojawia się na liście potrzeb po jakimś czasie działania lokalu. Najczęściej gdy nagle zauważysz pewne braki w komunikacji, albo niezbyt efektywne zarządzanie. Chcesz je jakoś poprawić – wtedy z ratunkiem przychodzi system przywoływania.

Jak sama nazwa wskazuje, przywoływacz to urządzenie, które kogoś przywołuje. Jest stosowane głównie w gastronomii, ale nie tylko – piszemy o tym na końcu artykułu. Na system składają się różne urządzenia, w tym programator, baza, przywoływacz kelnerski czy też przywoływacze klienta.

Jak działa system przywoływania?

Mimo, że wiele urządzeń może składać się na system przywoływania, na początek wystarczą tylko dwa – przywoływacz kelnerski i przycisk przywoływania. Przywoływacz kelnerski ma formę zegarka. To wygodne rozwiązanie, ponieważ obsługa może mieć je zawsze pod ręką, a dokładniej – na nadgarstku.

Jak to działa? Gdy klient naciska przycisk przywoływania, przywoływacz kelnerski wibruje. Wystarczy że kelner rzuci okiem na zegarek i wie już, przy którym stoliku goście są w potrzebie. Jeśli kilku klientów jednocześnie skorzysta z przycisku przywoływania, przywoływacz kelnerski wyświetli kolejno dane do każdego wezwania.

Widać więc, że system przywoływania pozwala oszczędzić czas i lepiej zorganizować pracę kelnerów. Klient czuje się natomiast zauważony i dobrze obsłużony, co wpływa na późniejsze wysokie oceny lokalu. Nie ma bowiem dla restauracji gorszej antyreklamy, niż zniecierpliwieni goście zapomniani przez obsługę.

 

Przywoływacz kelnerski

Przywoływacz kelnerski, a pagery kelnerskie

Warto także odróżnić przywoływacz kelnerski od popularnych na rynku pagerów kelnerskich. Zaletą urządzenia od jest to, że jest on w pełni programowalny. Taki przywoływacz kelnerski pomieści aż 8 numerów stolików, które będą się wyświetlać na ekranie zegarka.

Decydując się na pager musisz wiedzieć, że jest on już z góry zaprogramowany, a w związku z tym – mało elastyczny. Nie można w żaden sposób wpłynąć na to, co zostało zaprogramowane przez producenta. Co więcej, pagery kelnerskie to w zasadzie zestaw przycisków klienta, które połączone są ze stacjonarną bazą. Sygnał o przywołaniu wyświetla się właśnie na ekranie bazy, więc ktoś musi mieć ją cały czas na oku. Zegarek jest dużo bardziej praktycznym rozwiązaniem. Przywoływacz kelnerski można więc łatwo dostosować do infrastruktury restauracji oraz jej indywidualnych potrzeb.

Przywoływacze klienta i inne możliwości

Omawiamy system przywoływania może składać się z wielu elementów. Najważniejszym jest zazwyczaj wspomniany już przywoływacz kelnerski. Nic jednak nie stoi na przeszkodzie, by zastosować np. przywoływacze klienta.

Przywoływacze klienta to niewielkie krążki, które sygnalizują za pomocą migotania i wibracji, że zamówienie jest już gotowe. Aby działały sprawnie i bez przestojów należy zakupić stację ładowania – są to urządzenia bezprzewodowe, działające na akumulatorach. Jedna stacja ładowania wystarczy dla 10 krążków przywołujących. Przywoływacze klienta wymagają także posiadania programatora-transmitera. To z jego użyciem przywoływacz jest kodowany. Transmiter wysyła też powiadomienie o gotowości zamówienia do odbioru.

Tego typu przywoływacz sprawdzi się szczególnie w food-truckach oraz na plażach miejskich, jarmarkach czy festynach, gdzie sprzedawane są rozmaite dania z różnych lokali gastronomicznych, a przestrzeń dla klientów jest wspólna i otwarta. Przywoływacze klienta pozwalają uniknąć okoliczności, w której opłacone zamówienie nie zostaje odebrane. Eliminuje też sytuacje, gdzie klient zrzuca odpowiedzialność za nieodebrane zamówienie na obsługę punktu gastronomicznego.

Przywoływacz to jednak nie wszystko. Cały system można wzmocnić również o bazę przywoławczą. Urządzenie to ma formę niewielkiego ekranu. Odbiera sygnał z przycisku klienta i wyświetla numer stolika, który potrzebuje interwencji kelnera. Baza przywoławcza ustawiona przy barze pozwala zachować porządek wezwań i obsługi.

Przywoływacz

Przywoływacz – dla kogo?

Wydaje się, że system przywoływania to urządzenia stworzone dla gastronomii. Świadczą o tym same nazwy. “Przywoływacz kelnerski” wydaje nam się w naturalny sposób powiązany z branżą gastronomiczną. Najczęściej tam jest zresztą wykorzystywany, z powodzeniem usprawniając obsługę w restauracjach, barach, bistro, foodtruckach, kawiarniach czy cukierniach serwujących słodkości i kawę na miejscu.

Z pewnością przywoływacz może być także wykorzystany w innych branżach. Doskonale sprawdzi się w przychodniach i szpitalach, gdzie czas ma szczególne znaczenie. Sprawnie działający system przywoływania w placówce medycznej może uratować życie lub zdrowie pacjenta.

Codzienne życie serwuje nam także inne przykłady, w których przyda się przywoływacz. Chyba wszyscy chociaż raz staliśmy w wydłużającej się kolejce w supermarkecie, gdy otwarta była tylko jedna kasa. Przenikliwy i przeciągający się dzwonek naprawdę potrafi zirytować. Tę sprawę również załatwiłby przywoływacz. W dodatku zrobiłby to po cichu.

Nie do przecenienia jest także system przywoływania zastosowany w przemyśle. Hale produkcyjne i magazyny to ogromne powierzchniowo obiekty. Przywoływacz ułatwi komunikację bezpośrednią między pracownikami, bez konieczności tracenia czasu na rozmowy telefoniczne.

Mamy nadzieję, że dostrzegasz już kluczowe zalety, jakie oferuje system przywoływania. To banalne w obsłudze i instalacji rozwiązania może wpłynąć pozytywnie na jakość pracy i obsługi, przy niewielkim nakładzie wysiłku. Jeśli chciałbyś zobaczyć, czy Ty i przywoływacz możecie się zaprzyjaźnić, zapraszamy do naszego salonu w Poznaniu na ulicy Gorczyczewskiego 4-6. Razem sprawdzimy, jakie rozwiązanie będzie najbardziej optymalne dla Twojego lokalu!

Skontaktuj się z nami!

wróć do bazy wiedzy