Kluczowe korzyści z wprowadzenia systemu przywoływania klienta w restauracji – czy warto inwestować w taki system?

Gastronomia pęka w szwach od dedykowanych tej branży rozwiązań technologicznych, przed którymi stoją dwa cele. Po pierwsze rozwiązania te mają […]

Przywoływacze klienta

Gastronomia pęka w szwach od dedykowanych tej branży rozwiązań technologicznych, przed którymi stoją dwa cele. Po pierwsze rozwiązania te mają wpłynąć pozytywnie na procesy zarządzania w lokalu. Po drugie zmieniają doświadczenia gościa restauracji, który docenia przyspieszoną obsługę. W końcu każdy lubi czuć się zauważony i otoczony opieką. 🙂 Jednym z takich urządzeń, które ułatwiają codzienną pracę lokalu gastronomicznego, jest przywoływacz klienta. Co to jest? Jak działają przywoływacze klienta?

Przywoływacze – co to jest?

Komunikacja w gastronomii jest kluczowa, aby prowadzić sprawnie działający lokal. W dużej mierze jej jakość zależy od zaangażowania personelu, ale nic nie stoi na przeszkodzie, by trochę pomóc swoim pracownikom. Tutaj właśnie wkracza przywoływacz klienta lub przywoływacz kelnera.

Przypominamy: o tym, jak działa system przywoływaczy napisaliśmy w artykule Przywoływacz kelnerski: Innowacyjne rozwiązanie w obsłudze klienta w restauracjach. Z tekstu dowiesz się więcej o przywoływaczu kelnerskim i jego zastosowaniu w gastronomii (i nie tylko!). W tym artykule na tapecie są jedynie przywoływacze klienta.

Przywoływacz klienta ma na celu poinformowanie gościa lokalu gastronomicznego, że jego zamówienie jest gotowe do odebrania. Jest używane głównie w restauracjach, choć może również znaleźć zastosowanie w innych placówkach np. szpitalnych. Przywoływacze klienta są na tyle adaptacyjne, że ich funkcje można wykorzystywać bez ograniczeń. Jeśli potrzebą jest szybkie poinformowanie kogoś o konieczności kontaktu, to przywoływacz może być odpowiedzią.

Przywoływacz klienta – jak działa?

Przywoływacze klienta nie są skomplikowanymi urządzeniami. Zazwyczaj mają postać płaskiego krążka, który komunikuje się z transmiterem bezprzewodowo. Gość Twojego lokalu może spokojnie zająć miejsce i zrelaksować się. Jeśli zamówienie jest gotowe, a kelner wywoła numer krążka, który otrzymał klient, przywoływacz klienta zacznie wydawać sygnał świetlny i dźwiękowy. W niektórych modelach dodatkowym atutem jest dodanie wibracji. Wszystko to, by klient nie przeoczył chwili, w której jest wzywany do baru.

Warto podkreślić, że przywoływacz klienta trafia do rąk gościa lokalu po przyjęciu zapłaty. W wyniku takich okoliczności, to klient jest odpowiedzialny za odbiór jedzenia, na które już przecież wydał pieniądze. Jeśli zamówienie nie zostanie odebrane, lokal nie jest na tym stratny. Wspomniany mechanizm jest również pewnym zabezpieczeniem przed kradzieżą krążka przywołującego, ponieważ przywoływacz klienta jest oddawany obsłudze przy odbiorze zamówionego dania.

Na koniec trzeba wspomnieć, że wyposażając lokal w przywoływacze klienta, musisz pamiętać również o zakupieniu do nich stacji ładujących. Jako że są to urządzenia działające bezprzewodowo, nie można zasilać ich z sieci. Przed całodniową pracą każdy przywoływacz klienta powinien zostać naładowany. Na szczęście jedna stacja może pomieścić kilka przywoływaczy. W przypadku Novitusa jest to aż 10 krążków.

Przywoływacz klienta

Przywoływacze klienta – zalety

Zanim rozważysz zakup dodatkowych urządzeń do swojego lokalu gastronomicznego, z pewnością chciałbyś poznać ich zalety. Tak się składa, że przywoływacze klienta przynoszą ze sobą wymierne korzyści.

Usprawnienie obsługi klienta

Przywoływacz klienta z pewnością zwiększa sprawność przyjmowania zamówień i wydawania posiłków. Maksymalizuje prędkość komunikacji pomiędzy obsługą a klientem, minimalizując przy tym ryzyko pomyłki i nieporozumień. Przywoływacze klienta dają Ci również możliwość znacznego ograniczenia obsługi kelnerskiej.

W służbie pozytywnego wizerunku

Przywoływacz klienta sprawia, że obsługa jest bardziej precyzyjna. Na pewno spotkaliście się kiedyś z wzywaniem gościa lokalu za pomocą powtarzanych okrzyków. Nie jest to najlepszy sposób komunikacji, szczególnie jeśli sala pęka w szwach. Przywoływacze klienta sprawiają, że wezwanie nie ginie w eterze, jest ciche i dyskretne. Powiadomienie o przygotowanym posiłku dostaje najbardziej zainteresowana osoba, a nie wszyscy goście. Co więcej, przywoływacz klienta skraca czas wydawania zamówienia, dzięki czemu zawsze jest ciepłe, niezależnie od tego jak daleko od baru usadowił się klient. Nie ma też szansy na to, żeby ktoś z Twoich gości poczuł się zapomniany przez obsługę. Wszystko to wpływa na pozytywne doświadczenia i w efekcie na dobre opinie o lokalu.

Dla wygody klienta

Goście bardzo doceniają przywoływacze klienta. Obsługa jest tak łatwa, że nie nastręczy problemów ani kelnerom, ani gościom. Ci drudzy mogą być zaskoczeni przy pierwszym zetknięciu z urządzeniem, ale już przy kolejnej wizycie będą wiedzieli o co chodzi. Klienci na pewno docenią brak kolejek, brak tłumów przy barze, a także skrócony czas oczekiwania na stolik. Przywoływacze klienta są także bardzo lubione z powodu swobody, jaką oferują. Twoi goście mogą oddalić się nawet o 200-300m, wyjść z lokalu, czy skorzystać z toalety, wciąż pozostając w zasięgu przywoływania.

Restauracja goście

Dla kogo przywoływacze klienta?

System przywoływania klienta z pewnością sprawdzi się wszędzie tam, gdzie istnieją stoliki bez obsługi kelnerskiej. Zaliczymy tu większość kawiarni, barów, czy barów mlecznych. Przywoływacze klienta są bardzo często wykorzystywane w gastronomicznych strefach, gdzie na otwartym obszarze znajduje się kilka lokali do wyboru. Posiłki spożywa się we wspólnej, dość rozległej przestrzeni. Trudno sobie w takiej sytuacji wyobrazić dobrze działającą obsługę kelnerską. Przywoływacze klienta są tu niezastąpione.

Przywoływacze klienta doskonale wpisują się w potrzeby fast-foodów i food trucków. Są idealne dla turystycznych lokalizacji: nadmorskich smażalni, kawiarni, czy naleśnikarni, a także schroniska górskiego. Wszędzie, gdzie goście tłoczą się przy barze, gdzie ustawiają się długie kolejki – tam wykorzystasz przywoływacz klienta.

Jaki przywoływacz klienta wybrać?

Na rynku istnieje kilka rodzajów przywoływaczy. Gdy wybierasz swoje urządzenia, zwróć uwagę na to, z jakiego materiału je wykonano i ile krążków jednocześnie zasila stacja ładująca. Warto zorientować się, ilu klientów w „godzinach szczytu” obsługuje Twój lokal, aby przypadkiem nie zabrakło Ci przywoływaczy wtedy, kiedy będą najbardziej potrzebne.

W sklepie Mico możesz zakupić przywoływacze klienta od renomowanej firmy Novitus. Jeśli masz na oku jakieś inne rozwiązanie – przyjdź do nas, obgadamy je razem. Systemy przywołujące nie są tanie, szczególnie jeśli musisz zakupić sporą ilość krążków. Zdaj się na nasze doświadczenie i pozwól nam ocenić, czy wybrane przez Ciebie przywoływacze klienta rzeczywiście są godne Twojej uwagi!

Skontaktuj się z nami!

 

wróć do bazy wiedzy