Awaria kasy fiskalnej

Zdarza się, że urządzenie fiskalne niespodziewanie ulegnie awarii i nie mamy możliwości dalszego używania go do sprzedaży. Co zrobić w takim przypadku?

Kasa rezerwowa

Na wstępie należy z całą mocą podkreślić, że prawo zabrania prowadzenia sprzedaży niefiskalnej, jeśli do tej pory prowadziliśmy sprzedaż fiskalną. Oznacza to, że nie można prowadzić jakiejkolwiek sprzedaży bez sprawnego urządzenia fiskalnego.

Na wypadek nieprzewidzianych awarii, warto mieć w zanadrzu kasę rezerwową, która przeszła proces fiskalizacji, czyli jest gotowa do rejestrowania sprzedaży. Takie rozwiązanie zaoszczędza nam stresu i strat związanych z brakiem możliwości sprzedawania towarów lub usług. Warto rozważyć zakup kasy rezerwowej bliźniaczej do kasy głównej lub pochodzącej od tego samego producenta, aby operatorzy kasy fiskalnej nie mieli problemów z jej obsługą.

Przypominamy również, że za każde kupione urządzenie fiskalne online, przysługuje zwrot z Urzędu Skarbowego w wysokości 700 zł. Więcej szczegółów znajdziesz tutaj: Zwrot za kasę fiskalną – jak uzyskać?

Weryfikacja awarii

Jeśli jednak nie dysponujesz kasą rezerwową, powinieneś jak najszybciej podjąć kroki w celu naprawienie usterki. Pierwszym etapem jest weryfikacja awarii. Przed konsultacją z serwisem zastosuj się do poniższych porad.

  1. Potwierdź powtarzalność lub nieregularność usterki.
  2. Sklasyfikuj usterkę, posługując się instrukcją obsługi urządzenia. Usterka może być związana z programem sprzedażowym lub z awarią urządzenia fiskalnego.
  3. Skonsultuj problem z publicznie udostępnianą pomocą na stronie internetowej producenta Twojego urządzenia w dziale Wsparcie/Centrum Obsługi Klienta itp. Warto również sprawdzić odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania – zarówno na naszej stronie, jak i na stronie producenta.
  4. Jeśli nie możesz usunąć usterki samodzielnie – zgłoś się do nas. 

Przygotowanie informacji

Przed przystąpieniem do zgłaszania awarii serwisowi, prosimy o przygotowanie:

  1. Opisu usterki, objawów i sytuacji w jakich ona występuje.
  2. Aktualnych danych firmy (numer NIP) oraz telefonu kontaktowego.
  3. Karty gwarancyjnej w przypadku naprawy na gwarancji.
  4. Książki serwisowej – tam zostaną dokonane odpowiednie wpisy dokumentujące zdarzenie.

Zgłaszanie awarii

Awarię można zgłosić nam na kilka sposobów:

  1. Telefonicznie. W ten sposób można także rozwiać wątpliwości co do funkcjonowania kasy, wyjaśnić przyczyny awarii i ustalić sposób jej usunięcia.
  2. Mailowo. Jeśli awaria wymaga dołączenia skanu wydruku lub zdjęcia, najwygodniej dokonać zgłoszenia mailowo, opisując problem. Serwis może w takim wypadku w łatwy sposób przesłać linki i materiały informacyjne.
  3. Osobiście. Zapraszamy do odwiedzenia naszego stacjonarnego serwisu, ale polecamy jednak wykorzystanie dwóch wcześniej opisanych sposobów. Większość zgłaszanych problemów to zwykły błąd w obsłudze, który jesteśmy w stanie zidentyfikować na odległość i oszczędzić Twój cenny czas.
  4. Przez aplikację WhatsApp. Kontakt wideo sprawia, że kamera w Twoim telefonie staje się oczami serwisanta, który wie co dzieje się po drugiej strony. Jest to forma serwisu uwielbiana przez naszych Klientów. Załatwia sprawy szybko, sprawnie i co najważniejsze, całkowicie zdalnie.

Naprawa

UWAGA! Wszelkie naprawy oraz udzielana pomoc techniczna świadczone mogą być tylko i wyłącznie w przypadku urządzeń z ważnym przeglądem technicznym.

Naprawa urządzenia może również odbywać się na kilka sposobów:

  1. Telefonicznie. Czasami nieprawidłowe działanie urządzenia jest wynikiem błędu w obsłudze i nie istnieje konieczność serwisowania urządzenia. Zostań na chwilę naszymi oczami i rękoma, a może razem naprawimy tę niewygodną usterkę? Oczywiście, nie dotyczy to przypadków, w których zostały uszkodzone elementy urządzenia.
  2. W serwisie. Jeśli awarii nie da się naprawić telefonicznie, jak najszybciej dostarcz urządzenie do naszego stacjonarnego serwisu – to zdecydowanie najszybszy sposób zaradzenia kłopotom.
  3. W miejscu instalacji. Zdarza się, że nie masz możliwości, by dostarczyć nam urządzenie. W takim przypadku niestety musisz trochę poczekać. Prawnie określony czas na reakcję serwisu to 48 h, choć oczywiście staramy dojechać się na miejsce awarii tego samego dnia. Jeśli Twój lokal znajduje się na terenie Poznania, pojawimy się tam bardzo szybko!
  4. W serwisie producenta. Czasami i my bezradnie rozkładamy ręce, kiedy prawo zabrania nam ingerencji w urządzenie. Wtedy naprawę może przeprowadzić tylko serwis producenta. Dlatego w trosce o dobro naszych klientów podjęliśmy współpracę z producentami, którzy mają swoje oddziały w Poznaniu.