STORYOUS – nowoczesny system POS dla gastronomii

Systemy POS to rozwiązania, których potencjał wciąż nie jest w pełni wykorzystywany przez polskich przedsiębiorców. Dlaczego tak się dzieje? Czasami […]

Systemy POS to rozwiązania, których potencjał wciąż nie jest w pełni wykorzystywany przez polskich przedsiębiorców. Dlaczego tak się dzieje? Czasami wynika to z nieznajomości alternatyw oferowanych przez rynek, czasami przedsiębiorcy boją się zbyt innowacyjnych zmian. W ten sposób pozbawiają się doskonałego narzędzia w postaci dedykowanych systemów POS, które służą wzmacnianiu, kontrolowaniu i ulepszaniu biznesu. Są one szczególnie przydatne w branży gastronomicznej, która jest dość nieprzewidywalna i kapryśna – tylko dodatkowe dane i wnikliwe analizy mogą uchronić niejeden lokal od upadłości. Jak jednak trzymać rękę na pulsie, nie wydając przy tym tysięcy złotych? Z pomocą przychodzi oprogramowanie STORYOUS.

Storyous, czyli…?

Storyous to łatwe w obsłudze oprogramowanie, wypełniające niszę pomiędzy kasami fiskalnymi, a drogimi i skomplikowanymi systemami POS. Oparto je o nowoczesne filary, w postaci abonamentu, chmury danych oraz systemu operacyjnego Android, które pozwoliły na stworzenie oprogramowania oferującego maksimum korzyści przy stosunkowo niskiej cenie. Storyous zostało stworzone dla gastronomii, przez osoby mające związek z tą branżą i rozumiejące jej codzienne potrzeby i problemy.

Cechy Storyous

Oprogramowanie zapewnia zdalny dostęp do najświeższych danych dotyczących Twojego biznesu oraz pozwala na zdalną kontrolę – to najważniejsza informacja dla wszystkich właścicieli i managerów. Dane są przechowywane w chmurze, na zewnętrznych serwerach, w związku z tym możesz być pewny, że są bezpieczne. 

Storyous oprócz procesów zarządzania, usprawnia także obsługę gości, dzięki zastosowaniu urządzeń stacjonarnych i mobilnych. Tym samym zmniejsza też ilość pomyłek występujących pomiędzy salą, a kuchnią.

Standardowe systemy POS pochłaniają dość dużo przestrzeni. Inaczej jest w przypadku Storyous, który wykorzystuje kompaktowe urządzenia, nie przytłaczające Twojego lokalu gastronomicznego.

Oprogramowanie jest wciąż rozwijane i aktualizowane o nowe funkcjonalności, w oparciu o potrzeby rynku. Jest to możliwe dzięki rozwiązaniu abonamentowemu – płacisz co miesiąc, ale nie za gotowy produkt, a wciąż rozwijającą się usługę. Kto wie, co przyniosą kolejne miesiące rozwoju Storyous i co Ty na tym zyskasz? 🙂

Dodajmy do tego niską cenę (sprzęt od 2200 zł netto, dzienny koszt korzystania z oprogramowania w abonamencie od 1 zł), darmowe szkolenia online (trwające tylko 15 minut) oraz możliwość zamrożenia płatności w przypadku lokali sezonowych albo przestojów w biznesie i otrzymujemy produkt idealny.

Oto niektóre funkcję oprogramowania w skrócie:

  • usługa kelnera mobilnego,
  • kontrola sprzedaży na miejscu i na wynos,
  • integracja z drukarką kuchenną, czytnikiem kodów kreskowych,
  • loginy dla personelu,
  • sprawna obsługa stolików oraz informacje na ich temat np. dotyczące rentowności,
  • możliwość tworzenia kategorii i list produktów,
  • działania na rachunkach: nadawanie nazwy, łączenie, dzielenie, przesuwanie i opis pozycji,
  • wydruk paragonów, faktur, zarządzanie nimi,
  • bilans i kontrola gotówki,
  • kontrola magazynu: karty magazynowe i dostawy, przepływy między magazynami, straty, półprodukty, receptury, marże,
  • funkcje przydatne w inwentaryzacji,
  • wskaźnik Foodcost.

Korzyści z zastosowania Storyous

Opierając swoje działanie na Storyous, po pewnym czasie zauważysz pewne zmiany na lepsze. Oto niektóre z nich:

  • skrócenie czasu oczekiwania na posiłek o 10 minut, dzięki poprawieniu komunikacji na linii kelner – kuchnia,
  • zaoszczędzenie do 2 h czasu managerów lokali, dzięki zaawansowanemu raportowaniu, stworzonemu z myślą o gastronomii,
  • wzrost zysków o około 20%, dzięki kontroli stanów magazynowych przez Storyous,
  • zaoszczędzenie około 10 tys. złotych w stosunku do innych rozwiązań POS,
  • obsługa i wsparcie techniczne 24h/7  przy abonamencie wyższym niż standardowy,
  • w ciągu godziny obsłużysz o 25% stolików więcej dzięki aplikacji Mobilny Kelner.

Wszystkie te korzyści działają dla dobra Twojego biznesu. Twoi pracownicy i kuchnia działają sprawniej, klient jest zadowolony z obsługi i z pewnością wróci do Twojego lokalu, a Ty obserwujesz rosnące zyski. Dodatkowo, zyskujesz także dostęp do szczegółowych danych, których analiza pozwala wdrożyć trafne modyfikacje oraz zapobiegać w czas ewentualnym stratom.

Jakie urządzenia mogą tworzyć system?

Urządzeniem głównym, na którym działa system POS, jest kasa Novitus Next lub/i tablet, które łączą się przez WiFi z chmurą i drukarką kuchenną. W systemie działać mogą także szuflady, skanery, terminale i duże ekrany. Dane z chmury możemy odczytywać za pomocą aplikacji na dowolnym urządzeniu: komputerze, tablecie, czy smartfonie.

W systemie można wykorzystać:

Pracę ze Storyous można zacząć kupując jedynie kasę fiskalną Novitus Next Online, na której zainstalowano oprogramowanie (OFERTA TUTAJ) lub dokupując oprogramowanie do istniejącej kasy (OFERTA TUTAJ). Jest ona idealnym rozwiązaniem dla klientów, którzy chcą zrobić pierwszy krok w stronę systemów POS, ale boją się radykalnych zmian. Ta kompozycja to pewnego rodzaju połączenie tradycji z nowoczesnością. 

Bardziej rozbudowaną opcją jest wykorzystanie drukarki Novitus DEON ONLINE oraz małego tabletu Lenovo (TAB3 7″, 16 GB RAM, 2 GB RAM, LTE) ze stojakiem Storyous. Dla usprawnienie komunikacji w lokalach typu bistro, można zastosować duży tablet Lenovo (TAB2 A10-30 10,1″, 16 GB RAM, 1 GB RAM LTE), stojak na tablet, drukarkę kuchenną (XPRINTER XP-C260- L) oraz drukarkę fiskalną Novitus HD ONLINE. Najbardziej rozbudowana opcja przeznaczona dla restauracji do kombinacja dużego tabletu Lenovo (TAB2 LTE), stojaka, drukarki kuchennej (XPRINTER XP-C260- L), małego tabletu Lenovo z pokrowcem (Lenovo TAB3 7″ LTE) oraz drukarki fiskalnej Novitus HD ONLINE. 

POS i Panel administratora

System składa się z dwóch elementów: POS oraz Panelu administratora. 

POS dostarcza usługę kelnera mobilnego, bonów na kuchnię, umożliwia pracę na otwartych rachunkach czyli ich łączenie, dzielenie czy dodawanie opisów. Dzięki POS możemy także wystawiać faktury, stosować alternatywne metody płatności, prowadzić listę rachunków lub stosować numerację zamówień.

Panel administracyjny jest dostępny z dowolnego urządzenia posiadającego dostęp do internetu i jest aplikacją przeznaczoną dla menedżerów i właścicieli lokali. Można tam znaleźć bazę raportów, ułatwiającą kontrolę biznesu, stany magazynowe, receptury, marże, koszty, zyski, dzienne menu czy też możliwość importowania produktów do menu oraz magazyny. 

Panel administracyjny umożliwia bardzo szczegółowe analizy. Z wykresów dowiesz się, ile pozycji z menu zostało sprzedanych określonego dnia, tygodnia, miesiąca, o określonej godzinie, porze dnia czy dniu tygodnia. Sprawdzisz swój utarg brutto, marżę oraz sumę kosztów. Masz wgląd także w sprzedaż poszczególnych kategorii, np. alkoholu, dań głównych, deserów, burgerów itd. 

Kelner mobilny i stoliki

Oprócz ogromnej ilości danych dotyczących Twojego biznesu, Storyous oferuje dwa szczególnie przydatne rozwiązania. Pierwszym z nich jest kelner mobilny, opierający się na dodatkowych tabletach dla obsługi. Dzięki tej usłudze, kelner odbiera zamówienie bezpośrednio przy stoliku (na sali lub w ogródku) i nie musi każdorazowo pokonywać drogi od stacjonarnego POS do klienta. Skutkuje to skróceniem czasu obsługi i zmniejsza ilość pomyłek. Zamówienia drukują się na boniarce w kuchni, a kelnerzy mogą w tym czasie przyjmować następne zamówienia z sali.

Innym ważnym rozwiązaniem jest możliwość zarządzania stolikami. Każdy ze stolików w systemie opatrzony jest identyfikującą go nazwą np. “przy kominku”, “przy oknie” i posiada swój rachunek. Wśród stolików znajdują się także zamówienia na wynos lub związane z obsługą zamówień z Pyszne.pl. Analizując rachunki poszczególnych stolików możemy wnioskować, które miejsca są chętniej wybierane i przynoszą większy zysk oraz modyfikować ustawienie stolików, by maksymalizować utarg.

Sprzedaż sezonowa

Storyous umożliwia zamrożenie płatności w przypadku lokali sezonowych albo przestojów w biznesie. Przykładowo, jeśli posiadasz restaurację z ogródkiem, który wykorzystujesz tylko w sezonie, możesz potrzebować mobilnych tabletów dla swoich pracowników. Wybierzesz wtedy odpowiadający Ci abonament, który opłacasz od czerwca do września. Po zakończeniu sezonu “ogródkowego” możesz wrócić do niższego abonamentu, który nie obejmuje obsługi mobilnych tabletów i płacić mniej!

POS, a kasa fiskalna

Dlaczego miałbym zdecydować się na system POS? Często słyszymy to pytanie. Można powiedzieć, że kasa to prosty kalkulator do obsługi sprzedaży, którego pamięć wytrzymuje około 5 lat pracy. Funkcjonalności kasy zazwyczaj ograniczają się do “nabijania” sprzedawanych produktów.

POS jest natomiast dedykowanym narzędziem stworzonym do zarządzania gastronomią, która niestety nie jest łatwą branżą. Zastosowanie Storyous usprawnia obsługę klienta, zapewnia nieograniczony dostęp do danych oraz zdalną kontrolę biznesu. Kosztuje także nieco więcej, niż kasa fiskalna, ale oferuje za to o wiele więcej możliwości, które możesz wykorzystać do rozwijania swojego lokalu. Decydując się na system POS masz także pewność, że Twoje dane są bezpieczne w chmurze i nie stracisz ich w wypadku żadnej awarii. 

Program lojalnościowy dla Twoich klientów

Storyous stworzył specjalny program lojalnościowy, który możesz łatwo wdrożyć, przyciągając nowych gości do swojego lokalu. Mamy do wyboru dwa modele: stałe rabaty przypisane wszystkim klientom na wszystkie produkty z karty lub wirtualne pieczątki, które klienci zbierają w aplikacji.

Jak do działa? Goście lokalu gastronomicznego pobierają aplikację na telefon, w której znajduje się indywidualny dla nich kod kreskowy z numerem klienta. Obsługa lokalu wpisuje go na POSie przy zamykaniu płatności, dzięki czemu klientowi zostanie naliczony rabat lub dodana kolejna pieczątka.

System oparty na zniżkach obsługiwany jest z poziomu Panelu administracyjnego. Stałym klientom przypisywane są indywidualne zniżki. System oparty na wirtualnej pieczątce również obsługiwany jest przez Panel administracyjny, tutaj musimy jednak uprzednio zdefiniować produkty, które biorą udział w programie.

Jest to moduł dodatkowo płatny, który kosztuje tylko 99 zł netto miesięcznie. 

 

Wszystkie informacje dotyczące abonamentów i płatności znaleźć można w ofercie sprzedaży oprogramowania Storyous (OFERTA TUTAJ). Nurtują Cię dodatkowe pytania? Nie wiesz, czy Storyous pasuje do Twojego biznesu? Skontaktuj się z nami – porozmawiamy i rozwiejemy wszystkie wątpliwości (KONTAKT)!

wróć do bazy wiedzy